keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Runon taikaa!

"Runon taikaa" ryhmä käynnistyi perjantaisin klo 11 monitoimitilassa hurmaavien vapaaehtoisten ja innokkaiden ryhmäläisten voimin. Teemana oli viime viikolla "Rakkauden voimaa" ja saimme kuulla runoja eri runoilijoilta sekä ryhmäläisten itse lausumina. Tässä Runon taikaa ryhmän tervehdys kaikille teille! Tervetuloa mukaan!
 
Runojen lukua

"Miljoonille laulun kirjoitin

Täytin pöytälaatikon

Kirjoitin muille siitä,

Kuinka sulle kaikki tuo

Yhä vain sanomatta on"

 

Eppu Normaali

Runojen taikaa!
 

"Riemujen rikkaus

ja surujen summa

onnekas rakkaus

ja tuskakin tumma

syömmehen pienehen mahtua voi

onnea iloa oi"

 

Tauno Palo

"Runon taikaa" perjantaisin klo 11. 8.2. 2013 teemana oli Rakkauden voima
 
"Rakkaimmat runoaarteet muistuvat mieleen vuosikymmenten takaa"
 

Ole sinä keväinen kynnös,

minä olen kylvömies.

Ole sinä muuttolintu,

minä olen kaukainen autiomaa.

Ole sinä nuorallatanssija,

minä olen nuora.

Ole sinä se, joka putoaa,

minä olen suojaverkko.

Ole sinä tyhjä astia,

minä olen pisara toisensa jälkeen.

 

Rakastavaisten,

rakastavaisten on oltava toisilleen juuri sitä,

mitä kukaan muu ei voi olla.

 

Tommy Tabermann

 

KUN MUISTELEN

 Kun muistelen, kuin monta iltoa

olen istunut yksin, yksin,

ja katsellut taivahan tähtiä,

jotka vilkkuvat vieretyksin,

niin tyttöni,

oi, tyttöni,

sua lähelle tulla mun täytyvi

ja katsoa kauvan, kauvan.

Kun muistelen, kuin monta taivalta

olen kulkenut korpimailla,

olen istunut alla kuusien

ja istunut iloja vailla,

niin tyttöni,

oi, tyttöni,

sua suudella kauvan mun täytyvi

ja itkeä, itkeä hiljaa.

Kun muistelen, kuin monta aatosta

olen aatellut pahaa siellä,

jotk' oisi yhdessä vältetty

ja voitettu yksimiellä,

niin tyttöni,

oi, tyttöni,

mua lempiä paljon sun täytyvi

ja lempiä kauvan, kauvan.

 

 

Eino Leino

4 kommenttia:

  1. Jee hyvä runopiiriläiset :)! Tästä kaikille rakkausrunoja ystävänpäivää varten <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos ihanille, upeille runopiiriläisille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilman teitä ei olisi ryhmä kasassa, joten iso kiitos teille Johannan kanssa! ja ihanaa, että ryhmä kantaa ja siellä ollaan niin aidosti mukana sekä läsnä. Oli niin hienoa viimeeksi kuunnella ikääntyneiden itse lausumia runoja, kuinka monta runokirjaa sitä ihmisen muistiin voikaan tallentua.

      Poista